tirsdag den 28. april 2009

Sten-, stendødt

***
Min kone kan kun have sex med mig, når hun har drukket. Men det kommer selvfølgelig an på, hvor meget. Intet er givet. Der skal i hvert fald en halv flaske til, før der kan blive tale om noget.

Ellers vil hun ikke engang se mig i øjnene. Til hverdag flakker hendes blik undvigende omkring for at undgå at fæstne sig ved mig. Det er næsten pinligt. Det gør faktisk ondt.

Jeg mener, intimitet starter med at se hinanden i øjnene – to rå hjerner i direkte kontakt.

Jeg ved ikke, hvad det er, jeg har gjort. Eller også handler det ikke om mig. Er det ikke klichéen? Du skal ikke tage det personligt. "It’s not you, it’s me" – hvilken fornærmelse.



Jeg må konstant lægge låg på mine følelser og lade som ingenting for ikke at gå grassat. Det er bare røvsygt, når man mener at kærlighedsudveksling og sex*) er en almindelig del af et sundt liv. Hvad skal man så bruge hinanden til? Alle andre ting kan man få folk til – rengøring, børnepasning, vedligeholdelse osv. – uden at det er socialt forkasteligt. Hvornår er det legitimt at få sine seksuelle behov dækket andre steder? Hvis ens ægtefælle er paralyseret fra halsen og ned? Hvad med følelsesmæssig paralyse? Jeg kender ikke et eneste lykkeligt gift menneske. Jeg kender ikke en eneste person, der lever i et gensidigt seksuelt tilfredsstillende forhold. Og hvad kan man så bruge det til? Det er nok bare fundamentalt unaturligt at være sammen så mange år. Nå, jeg rabler. Hver gang jeg letter låget en lille smule, slår dampen ud til alle sider.


*) Sex. Jeg kan ikke lide at skrive det ord. Jeg er eddermame ikke Joan Ørting. Jeg har det bedre med "kønslig omgang".
***

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg duer ikke til noget.

glcn sagde ...

hm. min drøm om at blive gift, få børn og leve lykkeligt til mine dages ende er mere eller mindre smuldret. tak. :P

Anonym sagde ...

Neida, det er bare å sørge for å dø i tide :)

Det Forkromede Overblik sagde ...

@Jammerkræmmer - Been there, done that, not bying the t-shirt! Jeg tror de har ret. Vi mænd kan nok sagtens holde til at have sex en fem-seks gange om dagen, mens mange q'er jeg har hørt om sagtens kan nøjes med en fem-seks gange om året;-D
Det er som om det ikke er legitimt at fremføre at den tid man ikke dyrker sex synes spildt! At sex er en form for bekræftelse! At det at man ikke har lyst til sex er som at sige at der er noget galt med partneren!

Man kan ikke tvinge andre til at have lyst til en, man kan godt tvinge dem til at gøre rent, passe børn og alt det der, men kroppens integritet er 100% Den SKAL man respektere...

Men hvorfor synes det urimeligt at håbe/ønske?

PS. Nu ved jeg jo ikke om det er en sekskant med otte spedalske dværge med store analdildoer du opfordrer konen din til, så forstår jeg måske godt behovet for en vin at starte på!

Married Wanker sagde ...

Ægtepagtens gammeltestamentlige monogamiløfte stinker af glædesundertrykkelse og mandehad.
Tror sgu ikke på det længere.

Mono, ja fordi man er alene med sin kødelige kærlighed...
Og sin gokkesok:(

Giv mig stereo!
Orgastisksammensmeltning!
Bruge og bruges.
på den fede måde alså...

Jeg gider godt familiekomsammen,
børneafhentning, at ramme kummen og vasketøjskurven, knokle efter bonus på arbejdet, lørdageiulideligtstorcenter,
købe blomster og være sød!

Alt dette, og mere til for bare lidt penis-beundring.At hun virker glad for den og ikke stønner opgivende, hver gang den rører på sig.

Engang elskede hun den...

Næh, hvis ægtpagten skal have nogen eksistens berigtigelse,
må vi tage magten tilbage.

Til kamp mod fisse-fedteri!
Giv os :
FRI KØNSLIG OMGANG!
Nu, Tak.

Liberalisme på sexen.
Lad dem der vil ha´det byde ind.
Ned med tyraniet!
Ned med skilsmisseprocenten!
Lad børn vokse op med begge deres forældre!

De eneste gifte mænd jeg kender der er i sexuel balance, er enten swingere, utro, eller bare nosseløse livsløgnere.

Gider ik at være sidste kategori´.

Hvis nu ikke du lægger an på hende, der altid kigger sultent på din bule i buksen.
Må jeg så få hende?

Eller skal vi Swoppeviv?

Kaare Kaaksu sagde ...

Jeg er bare overrasket over, at du kender Joan Ørting! (Du kendte jo f.eks. ikke ham den omvandrende pik med ganespalten) Er du begyndt at interessere dig for dansk kulturliv?

Mandejammer sagde ...

Haha, meget morsomt altsammen.



(Kaare: Alle kender Joan Ørting. Jeg kender bare ikke ham den anden. Kulturliv er så meget sagt, men f.eks. har jeg da på afstand betragtet Hannibal Hildorf, dansktoppens bundprop. Så det er da noget.)

Anonym sagde ...

Bare så du ved det: Kvinder kan have det fuldstændig ligesådan - har i ti år været sammen med mand, har fået tre børn med ham ved at have "kønslig omgang" ca. fem gange i alt. Visner selv mere og mere og bliver ikke yngre, så kursen stiger ikke på markedet. Må hver dag se på overvægtig midaldrende mand i hullede underbukser, der betragter mig som en husholdningsmaskine og lige frem gør sig umage for ikke at have interesser, der overlapper med mine (og jeg har mange). Jeg tilbringer hver aften i sofa.

Mandejammer sagde ...

Hvis det er sandt, er dit ægteskab værre end mit.