onsdag den 1. april 2009

Bundpoppen II

***
Jeg sad med min datter og grinte af ham her på tv (i et program for gamle mennesker med tyrolersangere og sådan noget): Hannibal Hildorf, verdens dårligste entertainer. Når han ikke ved, hvad han ellers skal lave, giver han sig til at steppe. Han sang en sang, der hedder Jeg er social- og sundhedshjælper. Prøv lige at synge dét! Det ruller af tungen som en mund fuld af skærver.

Jeg elsker alt ved ham. Jeg elsker som han sveder. Jeg elsker hans navn.

Jeg elsker bunden af showbusiness.


Min datter sagde: – Han ligner en dukke. Hun har ret som sædvanlig.

Det bedste var, da han sang sit hit Step med dit hjerte. Man stepper sguda med fødderne! Jeg kan ikke lade være med at tænke på en, der stepper med sit rigtige hjerte: SVUP! SVUP!

Han har også lavet en sang, der hedder: Da jeg sidder fast i en Metro (lyder fuldstændig som Social- og sundhedshjælper – alle melodierne er ens). Han kan skrive en sang om ALT!
IDEER: Når mit snørebånd går op, Jeg kigger på himlen – den er blå, Hvad laver de nu for ballade i Folketinget?, Godt vi har vores gode humør, Hvor var du da jeg var ensom?, Jeg gi’r den hele armen, Tryk sømmet i bund, Jeg rejser med charter ned hvor peberet gror, Du er den eneste for mig og jeg er alt hvad jeg har, Er det ikke det vi har hinanden til?, Keld Heick er min gud – jeg vil også have tatoveret eyeliner på osv.


Prøv at se de her promobilleder: t.v. stikker der noget ind foran linsen og t.h. er han klemt helt ud i kanten (klik gerne og forstør, hvis du tror, du har mave til det).


Konklusion: Der er ingen bund i showbusiness.


Apropos bunden: Jeg så på en plakat, at DAD spillede på Norgesbåden. Året før var det Alberte. Hvad sker der?

Kender du det? Her er hvor dum, jeg er: Jeg sad og lyttede til WFMU, da der pludselig dukkede dansktopsang op midt i musikken. Hvor avantgardistisk, tænkte jeg, og så var det bare fordi jeg var inde på Hildorfs MySpace-side, der spillede af sig selv oven i det andet. Døh! Men det var meget fedt. Jeg har hørt værre, også dér på stationen. Man ved aldrig, hvad man skal tro med kunstmusik.

PS Det er faktisk et stykke tid siden, jeg kiggede ind til Hannibal sidst. Nu ser jeg, at han har lavet et nummer, der hedder I am crazy with music – HAHA!

PPS Han tilbyder også clairvoyance. HAHAHA!


Bemærk, at han som andre fuskere føler, det er nødvendigt at opretholde nonstop øjenkontakt. Jeg kan bedre lide ham med hvalpefedt. Jeg tjekker ind hos ham igen om 20 år.

Har han ingen skam i livet? Én ting er ærlig showbiz, hvor elendigt det så end er, en anden ting er at slå plat på vammel clairvoyance. Tsk! Nu synes jeg ikke, det er sjovt længere. Jeg tager det hele tilbage.

***

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den hjemmeside er et mekka af det værste lort jeg har læst. Det her fx.:

"Med stor kærlighed til livet smider Hannibal Hildorf lige et par held og lykke dansktophåndtegn til DIG!"

Lort lort lort

Mandejammer sagde ...

Det er det værste lort, jeg nogensinde har læst, og nu har jeg en grim smag i munden. Jeg trænger til et bad.

Mandejammer sagde ...

Jeg er ked af det.

Susling sagde ...

Tak, JM, af hele mit hjerte! Det var lige, hvad jeg havde brug for: Step med dit hjerte. Absolut fantastisk...Nu kan jeg lidt igen (nok mest fordi, at jeg kan se, at en hvilken som helst idiot bliver lyttet til, bare han/hun råber højt nok. Det er så bare det jeg skal...)

Ida sagde ...

Hannibal er vidunderlig.
Han var faktisk også med i et program på kanal 4 som testede påståede clavoyantes evner med diverse tests, hvor han var en af de dygtigste.. (men ved ikke om det siger så meget om hans evner.)
Jeg har dog også været lidt i tvivl omkring Hannibals egentlige motiver og budskaber.. for.. har du set hans video "Missekat" inde på youtube? Den er eftersigende lavet af hans "onde tvilling" Henrik Waldorf.
"Det var allerede i barneårene, at Henrik elskede sin "Missekat", hvilket også var Henriks Første ord - ( ikke mor eller far) Senere i livet fik ordet "Missekat" Dog en helt anden betydning."
Det er en meget, meget skræmmende video.
Hannibal er ikke bunden af showbizz. Han er ikke engang showbizz. Han er bare ... Hannibal.

Mandejammer sagde ...

Tak, Ida. Du har forstået. Jeg ser hans skræmmende videoer en dag, jeg har større mentalt overskud.

Også du, Susling, hæv din stemme (the squeaky wheel gets the grease, som man siger) og syng, syng, syng og spå, spå, spå.

Jeg er stadig helt svimmel. Hannibal stirrer så sært på mig. Jeg kan stadig ikke tro, jeg har besudlet min fine side med hans clairvoyante femøre.