fredag den 5. oktober 2007

Galskaben vil ud

Jeg kan ikke tage det her forhold længere. Min kone kommer hjem fem minutter, så går hun igen for at købe en gave til et bryllup, jeg ikke er inviteret til, og kommer hjem to timer senere og kritiserer mig for at tingene ikke er i orden.
Det er komplet umyndiggørende.
Jeg får et flip.
Nu har hun smadret en tallerken – en børnetallerken af plastic ikke desto mindre – fordi jeg sagde: – Ja, du har ret, det er mig, der er skurken! Det er mig der råber!
Det var efter, jeg bad hende sænke stemmen.
Efterfulgt af barnegråd osv.

Weekenden er kun lige begyndt, og vi går allerede og undgår øjenkontakt.

*

Billederne er fra John Kricfalusis blog, der er en fantastisk blog om at tegne – tegnefilm især. John K. er jo skaberen af Ren & Stimpy, som alle børn elsker.

Han siger noget ret godt om galskab, jeg må lære:
My own life has been filled with psychodrama and I have taken real events that I've witnessed (or caused!), and adapted them in my cartoons. Whenever someone goes nuts in front of me, instead of being scared, I usually zone out instead and go into intense study mode, so I can use the material later.
Teksten er fra dagens eller også er det gårsdagens indlæg derovre. Der vrimler med gode billeder.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Creepy....
Min ex kastede engang en shampoo efter mig,som ramte mit Darth Vader ur så det gik i atomer.Pas på i ikke når derud.

Mandejammer sagde ...

Ikke Darth Vader-uret!
Det er skilsmissegrund!

Jeg hørte en anden historie fra én: Hans kone smadrede låget på hans laptop i, da han sad og skrev e-mails ved middagsbordet, så den smadrede. De er nu skilt.

Anonym sagde ...

Min ex(-kone) tyrede engang mit armbåndsur efter mig, så det ramte en væg og glasset smadrede.

Hun mente efterfølgende at hun var i sin gode ret til det, da hun jo selv havde givet mig det i fødselsdagsgave et par år tidligere.

Kvindelogik...

Mandejammer sagde ...

Hvad havde du sagt? Hvad havde du gjort eller ikke gjort?