tirsdag den 16. oktober 2007

Sidste øjeblik (2)


Jeg plejede at have mit ur til at gå 8 minutter foran, ellers kunne jeg aldrig nå noget. Min lillebror havde sit 16 minutter foran. Men den værste, jeg har mødt, er Art Guerra i Guerra Pigments på 13th Street. Hans ur i butikken gik en hel halv time foran. Det er ekstremt.
– Dit ur går forkert, sagde jeg.
– Det er med vilje, sagde han.

Forrige måned stillede jeg alle mine ure præcis til tiden, men det var nu kun få minutter, det drejede sig om, en 2-4 stk.

*

Guerra var en flink fyr. Hans kone, en frodig kvinde fra Texas, ville have, han skulle flytte med derned med hende og barnet, så han var ikke så meget i butikken til sidst. Han sympatiserede med mig, fordi min kone, der var gået fra mig, ville have jeg skulle flytte hjem til Danmark til hende og barnet, så vi stod i samme situation.

Reklame: Guerra Pigments har de mest raffinerede pigmenter, og pigmentopløsninger til akryl*): Den samme slags hvid, de bruger til at male Mercedes’er med, den sortgrønne farve, de maler Stealth-bomberen med – en farve der ikke dukker op på radaren!



Interessant faktoid: Matisses oldebarn bruger Guerra-farver! Det er ikke engang løgn. Hun har brugt dem til en højkulørt udgave af Guernica.


*) Man kan blande en ordentlig stor spand maling på den måde til en rimelig penge. Mange teatermalere er kunder hos Guerra (bl.a. dem der lavede
The Lion King). Farverne er uforligneligt skarpe. Fandens også, han ligger helt ovre i Nevørk!

* * *

PS Det er altid populært at lave Guernica. Her er en af Hulbert Waldrup. Jeg ved ikke, hvem hans oldefar var.



Ingen kommentarer: