mandag den 29. oktober 2007

Skyggesidemanden

For et stykke tid siden skrev jeg om umage par, hvordan det kan få én til at se bedre ud at have en "sidekick", der udtrykker forskellige dårlige egenskaber og dermed sætter ens egen godhed i relief. Jeg kom i tanke om et par oplagte eksempler til: Michael Laudrup og John "Faxe" Jensen, elegantieren og den grove bondejokker, og Seinfeld og George Costanza. Hvad ville Seinfeld have været uden sin skyggeside Larry David (seriens medskaber, udtrykt i billede som George Costanza)? George er ligesom Seinfeld, bare grimmere og mere egoistisk.


***NB! Se Larry Davids serie, Curb Your Enthusiasm, hvor han spiller sig selv. Det har dem, der har lavet Klovn, for det er dér, de har stjålet ideen (og dén har jeg ikke engang set, for jeg kan ikke.)***

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Curb Your Enthusiasm er klart bedst. Ved ikke om den har gået på Dansk Tv,men så den en overgang på Nrk,tror jeg.

Mandejammer sagde ...

Det er en serie, der er stærkt delte meninger om, enten elsker man den eller hader den og synes Larry David er åndssvag. Han er mit idol! - hvilket skræmmer min kone.