mandag den 29. oktober 2007

Mindeværdige biografoplevelser

Min kone og jeg var inde og se Cinema Paradiso. I mellemtiden havde det sneet, og vi sjaskede hjem gennem 20 cm høj sjap, mens tårerne stod os ud af øjnene. Det kunne ikke have passet bedre.



Brrr besøgte os, og vi tog ind at se Mulholland Drive. Under den lesbiske scene fik jeg et uimodståeligt stigende jern på. Det er aldrig sket før for mig i biffen. Bagefter sagde Brrr, at det samme var sket for ham. Vi sad på hver sin side af min kone. Mærkeligt at tænke på.




Som storbypoeten Frank O’Hara skrev:
the blood in my pants mounts to the stars
as I ponder the silver square.

(citeret fra David Denby i The New Yorker, 10-22-2007)

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Okay,den lesbiske scene havde ikke sammen effekt på mig.Måske fordi jeg så den i selvskab med bla min daværende svigermor.

Derimod er Lynche`s "Lost Highway" en lang erektion.

"Where the fuck are we going, Alice?"
"We have to go to the desert, baby"

Mandejammer sagde ...

Mulholland Drive hører hjemme i biografsalens mørke.
Lost Highway er god at sidde og se, når man er ved at falde i søvn, for man ved ikke, om man virkelig er faldet i søvn og er gået glip af noget, thi den befinder sig i det hypnagogiske spændingsfelt mellem vågen og drømmende tilstand, og det er efter sigende meningen, fandt jeg sidenhen ud af.
Bølgegangen er mindeværdig!