fredag den 13. april 2007

Det vilde liv


Jeg kom til at tænke på et citat af Frank Jæger, og nu har jeg fundet det:

Jeg havde lånt en tier af en københavnsk jazzmusiker. Tog ud for at aflevere den næste eftermiddag. Forhaveidyl ved Søerne. Jeg afbrød ham i en gang bob med en kollega. Kaffebord bagefter. Gud, hvor var det vildt!!!!


Det er også nogenlunde så vildt, som mit liv bliver.

Linierne er fra "Notater" (Jazz-Aarbogen 1961) gengivet i Alvilda. Sengelæsning for unge og gamle (Gyldendals Tranebøger 1969). Meget af det er virkelig godt. Notaterne lyder måske mest moderne*), fordi de er skrevet, som han tænkte dem, og ikke er synligt polerede. Han lyder tit som Dan Turèll eller omvendt, især når han skriver om ting, han godt kan lide, musik eller andre forfattere.

*) Af samme grund har jeg valgt ikke at gengive citatet med stort begyndelsesbogstav i navneordene.

4 kommentarer:

2mason sagde ...

Frank Jæger ér fed. DIXI!

Mandejammer sagde ...

Det er rart der er nogen der påskønner god litteratur. F. Jæger skrev et umanerligt godt dansk.

2mason sagde ...

Frankie-J ROCKS! Yeah.
Han skrev et fucking flot dansk
med rim som lim
HAIL HAIL HAIL!!!

Mandejammer sagde ...

Henrevne ord fra en Frank Jæger-FANATIKER!