torsdag den 26. april 2007

Kosteligt, kosteligt

Min kone sagde noget sjovt i går. Straks hentede jeg min stenografiblok og bad hende gentage det. Hun nægtede selvfølgelig, men jeg tror jeg husker det rimelig ordret alligevel. Her er hvad hun sagde:

"Du er heldig, ved du det? Jeg er faktisk ikke særlig skrap."

Herved mente hun, at andre folks hustruer er meget skrappere. Min er god og mild og overbærende ifølge hende selv, især i sammenligning med andre. Hvis jeg bare vidste! Men hun har jo selvfølgelig ret. Hun har ret. Hun har ret. Hvis bare jeg bliver ved med at sige dét...

*

Hun sagde også til mig over middagsbordet: "Dine øjne bulner endnu mere end de plejer!" Det var fordi jeg havde været ude at dyrke boldsport for første gang i tyve år og var døden nær.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ha-ha, Missy N har fuldstændigt det samme selvbillde: Mild overbærende og OVERHOVEDET ikke kontrollerende og bestemmende som visse andre kvindetyper.

Kosteligt...
T

Mandejammer sagde ...

10-4. Blind som Stevie Wonder på en måneløs nat. Med en sæk over hovedet.