tirsdag den 17. april 2007

Tandlægens venteværelse


Jeg sad nede i tandlægens venteværelse og læste et langt interview med Peter Schmeichel i "Den røde Stol" i Billed-Bladet, og han lød ikke engang åndssvag, selvom der var lidt rigeligt – ikke så underligt sammenhængen taget i betragtning – med hvor meget hans kone betyder for ham. Hun ser re’erlig ud, men hvad fanden. Der er noget rart ved, at han ikke har byttet hende ud med en yngre model.
Ellers læser jeg aldrig den slags (for jeg er mellem- til højpandet).
Tak.
Kun hvis der er lang kø i Netto.
(Der fandt jeg f.eks. forrige fredag ud af, at Lars Ulrich og Connie Nielsen er et par. Kan det passe? Hvilket dansk powerpar! De er større end Frederik og Mary. Men hvorfor er de sammen? Hvad er der galt med udlændinge? Og taler de dansk sammen? Jeg følger virkelig ikke en skid med.)

Min tandlæge var forsinket, fordi hendes bil var blevet stjålet, så jeg fik ingen plomber skiftet ud i denne omgang.
Jeg sad i tandlægestolen og var ved at falde i søvn, ør som jeg er af at sidde og arbejde og renskrive notater til sent i går aftes.
Hvordan gjorde Toni Morrison det, da hun var enlig mor med fuldtidsarbejde og skrev sin roman om aftenen, når børnene var lagt? Hvor fik hun energien fra? Nu har hun en Nobelpris.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du må sateme se godt ud, når du er så heldig at være gift?!

Mandejammer sagde ...

Hæhæ.
"Heldig at være gift" er en morsom formulering.

Anonym sagde ...

Hvis det er et billede af Peter Schmeichels kone må han eddermanneme være godt og grundigt synshandicappet for ikke at skifte hende ud...

Mandejammer sagde ...

Det er sguda Toni Morrison, mand!

Anonym sagde ...

Er han gift med Toni Morrison?!

Mandejammer sagde ...

Åh!
Peter Schmeichels kone hedder Bente. Bente Schmeichel.
Man kan se et billede af hende her (det er hende til venstre).

Anonym sagde ...

Ja så er det sgu da lige før, jeg hellere ville være gift med hende der Morrison.

Mandejammer sagde ...

Det var just min pointe.
Ikke engang Brian Laudrups Mette ser værre ud.

Anonym sagde ...

Så sandt, så sandt...