torsdag den 19. april 2007

Nu er det officielt

Jeg har skiftet cykelsmed. Lad det hermed være bekendtgjort.
Som sagt var jeg jo utilfreds med min gamle cykelsmed og har fundet en ny, der gider kigge længe nok på min cykels ædlere dele til at diagnosticere den ordentligt og indgå i dialog omkring reparationspotentialer og andre cykelrelaterede perspektiver.
Ikke bare det, hans pris for den nyligt udførte og hårdt tiltrængte, gennemgribende reparationsopgave lå kr. 100 under hans oprindelige skøn og 66% under min gamle cykelsmeds ublu og i al bryskhed afgivne tilbud.

Hvilken fornøjelse at kunne trampe i pedalerne igen, uden at kæden skøjter over kransen og falder af. Hvilken fryd atter at overhale alle i morgenskyndingen.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvad var der i vejen med den?

Mandejammer sagde ...

Den skulle have ny kæde og ny gearkrans pga. slid. Kæden tog ikke ved tandhjulene, når jeg trådte til. Til sidst kunne jeg kun køre i første og andet gear.
(Se også kommentaren her
fra flere uger siden, der siger lidt om hvor lang tid problemet stod på, før jeg magtede at gøre noget ved det.

Anonym sagde ...

Skal du så ikke have ny cykel?