fredag den 27. april 2007

Min evindelige forudsigelighed

Suk. Jeg har ikke fået lavet en skid hele ugen. Det er småtingsafdelingen. Jeg er udbrændt på arbejde, og nu kommer det til at spilde over i næste uge, alt det lort jeg ikke har fået nået.
Det er nedslående.
Det eneste, jeg har bekymret mig om, er denne blog. Men det er ikke nok i sig selv! Det er en sideting. Hvis den kommer til at fylde for meget, strider det mod formålet.
Mit sind er i oprør, og nu må jeg løbe, for min datter har glemt sin nøgle.
Jeg var lige langt om længe kommet i gang med dagens dont kl. 13:30, da hun ringede. Det blev til et kvarters arbejde i dag og en hel del hængen her i stolen med dårlig holdning.
Og solen skinner, hvad tænker jeg på? (Jeg tænker på at jeg hader at lade mig styre af vejret, at jeg burde bo i Californien.) Hvorfor sidder jeg ikke udenfor og suger livsglæde? Hvorfor kan jeg ikke engang holde ordentligt fri?
I næste uge var det meningen, jeg skulle begynde at hengive mig mine kreative skabelser. Nu har jeg allerede booket mandag og tirsdag væk, og så er der min skattebillet, som jeg lovede min revisor midt i marts.

I al hast på vej ud af døren i stærkt ophidset sindstilstand. Snarere lettere frustreret og træt af min egen forudsigelighed.
Forude venter graven, og jeg bliver ved med at nosse rundt i det samme som i en ond drøm.

Ingen kommentarer: