tirsdag den 10. april 2007

Mastermind

Der er et københavnsk klubarrangement, der har sløret billedet fra den gamle Mastermind-æske og brugt det til en plakat. Det har sat mine tanker i voldsomme svingninger.
Der er ingen tvivl om, at mange vil opfatte billedet som kolonialistisk eller kvindeundertrykkende, men hvem siger, at det er den siddende mand med det tætklippede skæg (som ligner en der tog min kone på røven i Købmagergade i senfirserne), der er mesterhjernen? Det kunne lige så godt være den stående kvinde i den hvide kjole (ligesom den gamle historie med dukken der styrer bugtaleren) eller dem begge to sammen (ligesom kejser/kejserinden i John Difool).

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var netop det kvindeundertrykkende og imperialistiske (?) ved den legendariske spilforside, som i sin tid fik min 68'er-far til at omindbinde vores spilæske i beige karton med sprittusch-påført, ny titel: Moster Minna.

Anonym sagde ...

Jeg har da altid været overbevist om, at det var dullen i hvidt, der var den kloge! Jakkesættet ser ikke for kvikt ud - det er nok hendes manager eller noget.

Mandejammer sagde ...

Moster Minna! (Det tog mig et par minutter, men nu har jeg fattet den!)
*
Det kommer tydeligvis an på øjnene der ser.

Anonym sagde ...

Moster Minna - DET er fandme skægt!