mandag den 23. april 2007

Penge er magt

Det er mig en kilde til evig undren og moralsk fortørnelse (fortørnelse mere end undren), at det er lovligt at hænge ugly-ass reklamebilleder op, bare man betaler for det, men det er ulovligt at male graffiti af mere eller mindre underlødig art, mere eller mindre harmløse steder.



Billedet her fra mit lokalmiljø har både reklamer og graffiti, der ikke er noget særligt. De to andre (her underneden) er bedre. Den Philip Guston-inspirerede ser ud til at være lavet med sort og hvid spray ovenpå røde malerrullestrøg, hvis jeg ikke tager meget fejl. (Mønsteret er godt. Man kan godt undvære ansigterne.)

Selv har jeg altid været for høflig til graffiti. Højst i dug på ruden og lidt på lokummet.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Aaah!! Du har sat et langt foto ind her!

Og hvordan er det så lige at man gør det?

Jeg har også en blogger.com blog, men den bruger jeg ikke fordi jeg ikke kan sætte 700 pixel fotos ind sammen med en tekst spalte der er ellers også er 700 pix i bredden.
Jeg er ret kræsen med sådan noget, så hvis symmetrien ikke passer, så gider jeg ikke skrive! (griner lidt af migselv) . . .
Mit design hedder Minima Stretch, hvad hedder dit??

Mandejammer sagde ...

Det kommer an på, hvad du mener, jeg har overhovedet ikke designet noget som helst! Jeg har bare lagt 2 fotos ind ved siden af hinanden uden nogen orden.

Anonym sagde ...

Nå sådan!

Hvad hedder det design du valgte da du lavede bloggen?

Lægger du fotos ind som koder eller hvordan?
Jeg bruger nemli' Photobucket og denslags (jeg véd det er nørdet)

Mandejammer sagde ...

Jeg kan ikke finde ud af noget nørdet, selvom jeg gerne ville. Jeg uploader bare billederne, og nogen gange flytter jeg rundt på dem i HTML-vinduet.
Jeg kunne ikke få Blogger til noget, før jeg skiftede til Firefox.
Hvad jeg valgte af design? Jeg tror bare, at jeg valgte den skabelon, der stod øverst.
Jeg ved ikke, om det er en hjælp.