fredag den 30. marts 2007

3 liter selvhad

Jeg er træt af at sidde her og hælde vand ud af ørerne
Jeg vil hellere være ude & kørende

Jeg er træt af at mærke efter mine følelser
og forfølge mine spøgelser
fra fortiden
der har pint mig lige siden.

Jeg trænger til at gå amok
Men jeg er et pjok
Så det er nok
ikke et realistisk alternativ
til livsløgn og tidsfordriv
og undvigelse
og overspring
og kryben uden om
og aldrig gøre noget ved noget
og komme for sent til toget,
der er gået.

Det er ikke mandigt at sidde og rime
time efter time
når man kunne være ude og tage aktiv del i samfundet
og være aktivist med gnist
og glimt i øjet
og fiks i tøjet
Være et helt menneske, afrundet
I stedet for at sidde her og være forløjet
og forloren
og fordrejet
og forsumpet
og klumpedumpet
og mentalt indskrumpet
og følelsesmæssigt afstumpet.

Og temmelig tumpet.
Jeg kan bare græde og gøre skade
på dem jeg holder af
fordi jeg hader mig selv hver eneste dag
fra morgen til aften
(med pauser til kaffen).

Ingen kommentarer: