fredag den 16. marts 2007

Det kan som regel ikke betale sig at spørge

Der var engang en rødhåret kvinde fra Georgia*), der lærte mig, at man ikke skal spørge tjeneren/servitricen, om man kan få mere kaffe (det var ved bordbetjening i Nevørk, hvor genopfyldninger er almindelige), men sige, at man godt vil have mere. Man skal ikke give den, man spørger, et valg.
Det samme gælder i et parforhold. Når man skal vende noget med sin kæreste/kone/forlovede, skal man ikke formulere det som et spørgsmål (f.eks. "Er det okay med dig, at jeg går ud og hører noget musik med Gudsrost lørdag aften?"), men sige, hvad man har tænkt sig (f.eks. "Jeg har tænkt mig at gå ud og høre noget musik med Gudsrost lørdag aften").
(Det gælder også, hvis man vil have noget sex.)


* Hun skulle altid nævne, at hun kendte REM (bare ikke Stipes).

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nu var jeg altså træt. Og jeg havde fået lov og i øvrigt var jeg ret tæt på at få sex, men hun havde menstruation og så ville hun ikke alligevel. Jeg sagde, at jeg havde tænkt mig, at hun skulle give mig et blowjob men det ignorerede hun bare...
T

Mandejammer sagde ...

Jeg kan dog forstå, at det var tæt på? Det er vel meget godt i sig selv? Jeg siger: Giv metoden en chance til og se, hvad der sker. Fuld garanti eller pengene tilbage.