torsdag den 15. marts 2007

Jeg bliver ved med at vende tilbage til de samme ting (som i en feberdrøm)

Det her med hele tiden at vende tilbage til de samme ting – i mit tilfælde, hvor træt jeg er af mit arbejde og mig selv og min manglende gennemslagskraft og sågar min kone gennem mange år – får mig til at tænke på en bog af Richard Brautigan (Sombrero Fallout), hvor han prøver at fortælle en historie, men den kommer ingen vegne, der kommer bare nye lag på som i en ond drøm, og han bliver ved med ved at vende tilbage til, at hans kæreste er gået fra ham og hvor pinefuldt det er at tænke på, at hun ligger med en anden.

Richard Brautigan var en glimrende forfatter. Han skrev historier, der var fyldt med ideer, i små, koncentrerede afsnit, og det var ikke altid, der var en sammenhæng anden end ham selv. Hans kendteste bog er Trout Fishing in America - prøv lige at oversætte den titel.

Richard Brautigan blæste sin hjerne ud med et jagtgevær i 1984.

Ingen kommentarer: