fredag den 16. marts 2007

Udpenslet sexliv

Der var en engelsk filminstruktør, der skrev en anonym blog om sine sexuelle eventyr, Diary of a Sex Fiend. På et tidspunkt havde den 10.000 besøgende om dagen. Nu er hendes eventyr udkommet i bogform.*
En dag ringede det på døren. Det var et bud med blomster, og hun måtte strække sig mistænkeligt langt ud af døren for at tage imod dem. Men ak, det var en fælde, så hun kunne blive fotograferet. En avis havde på en eller anden måde fundet ud af, hvem hun var, og bad nu om et interview. I protest solgte hun sin historie til konkurrenten.

Det forekommer mig, at man for at have rigtig mange læsere til sin blog, skal være ung kvinde og skrive om sex. En af de første danske blogs, jeg tjekkede, var En luders dagbog, fordi navnet er så godt, men den er egentlig ikke så erotisk. Det er tanken om alle de mænd, og så at det er en forretningstransaktion. Det er ikke en interessant situation. Kun hvis der går noget galt selvfølgelig.

Hvem gider læse om en mands seksuelle eventyr? Ikke mig. Så skulle de enten være meget utrolige eller meget grinagtige. Jeg har læst Fanny Hill, men ikke Marquis de Sade eller Don Juan. Dangerous Liasons var meget sjov som film.

Hvad har jeg at skrive om mine seksuelle eventyr?: I går lykkedes det mig at have sex med min kone. Sidste uge lykkedes det også. Og mange, mange gange før med forskellige variationer inden for et vellidt spektrum.

Det er ligesom, hvis en siger: - Jeg havde et utroligt godt samleje i lørdags.
- Med hvem, spørger man forventningsfuldt.
- Min kæreste.
Hvem gider høre om det? (Denne samtale har faktisk fundet sted engang i en fjern fortid på Kultorvet. Den heldige samlejer var en ung filminstruktør.)

En anden dag, når jeg er mere oplagt, kan jeg jamre over mit usle, kummerlige sexliv i øvrigt, men jeg føler mig ikke bitter nok i dag.

* Ikke at jeg har ikke læst nogen af delene.

Note 1: Det er sådan lidt at sammenligne med, at en mand annoncerer, at han på lørdag vil smide al tøjet inde i Kongens Have, og en kvinde annoncerer, at hun vil gøre det samme. Man kunne udføre det som et eksperiment og så tælle, hvem der tiltrækker flest tilskuere eller sælger flest billetter, hvis man spærrede af og lejede et telt. Min formodning er, at kvinden ville sælge flest billetter.
Eksperimentet forudsætter, at manden og kvinden ser lige godt ud og/eller er lige kendte. Det gør ikke noget, at de begge er meget kendte: Dronningen ville stadig trække flere tilskuere end Prins Henrik. Jeg tror også, Mary ville sælge flere billetter end Frederik, men lige netop det eksempel er jeg ikke så sikker på.
Det er grunden til, at der er flere stripbarer med kvindelige end mandlige strippere.
Og nu hvor jeg har genopfundet hjulet, vil jeg runde indlægget af med at ønske alle mine trofaste læsere en god weekend.

Note 2: En blog om en der er sin ægtefælle utro ville være interessant, men risikabel.

Presselinks
Kort artikel fra The New Yorker.
Forfatteren selv om at skrive anonymt og blive afsløret: The Independent

Ingen kommentarer: