mandag den 12. marts 2007

Glædelig mors dag

Jeg klunsede for nylig denne flotte appelsinpresser nede ved J. Per i det sociale boligbyggeri (og sprittede den grundigt af). Sådan en har jeg altid ønsket mig. Da jeg viste den til min 6-årige datter, ville hun selvfølgelig straks prøve den, men det var tandbørstningstid, eller vi havde ingen appelsiner. Så hun foreslog, at vi holdt ”mors dag” på søndag og pressede appelsiner dér. Hun var ligeglad med, at det ikke var rigtig mors dag, og det var jeg egentlig også. Siden hen blev det så til, at vi også skulle have boller og kakao og ”sund konfekt” fra en opskrift i Helse.
I går søndag stod vi op kl. 8 (hun vækkede mig med et stort smil) og bagte boller og krydderkage (i stedet for konfekt) og pressede saften af 20 appelsiner, og hun spildte kun af de fire, og vi gik ned til den nye grønthandler og købte æg til pensling og en buket roser, så det hele var klar kl. 11 til moren, der lå og lod som om hun sov endnu. Og hun fik sang og kort og tegninger og et hastigt indpakket maleri, pigebarnet var ude hos mig og male dagen før, og blev meget rørt.

Er jeg lige en god far og husbond?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du må i hvert fald gerne føde mine børn!

Lizzie

Mandejammer sagde ...

Tak for tilliden.