fredag den 23. marts 2007

Fordækte spekulationer

Min kone vil have mig med over til Aarhus og besøge sin søster og svoger og deres lille ny her i påskeferien, som ”en hyggelig familieferie”, og jeg har tænkt mig at gøre alt for at undgå det.
Hun har foreløbig sagt ”tænk over det” og at jeg godt kunne lade være med at se så sur ud, når hun foreslog det.
Jeg vil gøre alt, hvad der står i min magt, for at blive hjemme og lave ingenting: Huset for mig selv, en stak DVD’er fra Don’en, vakle ned og købe ind i sidste øjeblik før butikkerne lukker.
Jeg trænger til ferie. Rigtig ferie. Måske er jeg heldig at få en masse arbejde.

*

Min brødrister slukker ikke af sig selv længere. Jeg har brændt seks skiver allerede i dag, men spist de to alligevel.

*

Jeg kan ikke koncentrere mig længe nok til at arbejde i dag.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder s'gu også som en røvsyg Århustur. Kan du ikke bare sige, at din kones søster er pisseirriterende og kedelig. Så er det vel løst for evigt.

Mandejammer sagde ...

For evigt er ordet.
Selvom en nok skulle forstå at få det bedste ud af det, vil jeg helst være fri. Det er det hele.